REpublic. Comment Köztársaság.

Trend és Társadalom figyelő.
Média Commentelő.
Kicsit kritikus.
Ez a REpublic.blog.hu
A Beszólás szabadsága.

Friss Commentek

Friss Topikok

  • zsákzoli: Szóval üdv mindenkinek.Látom mindenki megtalálta a helyét... (2010.01.09. 11:31) Hit gyülekezete: Egyház 2.0?
  • zsákzoli: Engem is állandóan szarrá gyaláznak mindig a leszázalékolási bizottságok,de már betelett a pohár.Megjegyzem a rohadék ... (2008.11.18. 18:20) Hogyan legyünk erkölcsi hullák?
  • kozmaresz: Sokan mondták már nekem, hogy nagyon cinikus vagyok és bár halvány fogalmam volt a szó jelentéséről, de azt hiszem mos... (2008.09.09. 13:59) Kritikus Cinizmus.
  • Kelemen Kornél: ez meg mi? (2008.01.06. 10:00) Good Bye Orbán!?
  • doxi: Fennakadt a szűrésen? Mért is akadt fenn? Bekapnád a faszomat is ugye, hülye náci? (2008.01.06. 09:32) Budapest a kínaiaké.
  • mano18: sziasztok!! mizujs ere felétek?boldog karácsonyt mindenkinek!puuzka (2007.12.26. 17:22) Értelmes Kommunikáció vs. MSN
  • 7th: A magzat ugyan úgy élő személy. "Kikaparása" gyilkosság. Egyébként az újszülött csecsemők nagyon is keresettek az örök... (2007.08.03. 22:20) Ha feminista vagy már ölhetsz is?

Iratkozz fel a feedre!

Magyar Lapjárás.

2006.11.27. 21:50 republic

Fekete Péter.

Érdekes trenden megy keresztül a magyar lappiac. Egyre kevesebbet töltünk napilapok, újságok olvasásával, de ezen egyre rövidebb idő alatt mégis egyre több újságot lapozunk.

Érdekes tehát a helyzet, mert a magyar lapkiadás máris egy szép kis anomáliával rendelkezik. Ugyanis az a bizonyos emlegetett olló, csukódik de egyben záródik is. Egyre több lap jön be, mely elkerülhetetlenül egyre kisebb és kisebb szegmensekre szabdalja a hazai lap palettát. Nemcsak 2, de még 1 évvel ezelőtt sem volt például női magazin -fiatal nőknek- tiniknek- nagymamának- biznisz wumannak- és persze a kishúgomnak is.
Tehát nő a torta, de kisebbek a szeletek.

Lapozz!

Ez persze azt jelenti, hogy nagyon gyorsan alakultak át az újságok, mind tartalmi, mind formai szempontból. Utóbbi kisebb, míg előbbi alantasabb lett. Például idén nyáron először jelentek meg a piacon (persze külföldi mintára) a strandtáska kompaktbilis magazinok. A trendindító amúgy a glamour volt ami már eleve így jött kis hazánkba.

A tanulság az, hogy aki rosszul választ célcsoportot, vagy esetleg nem tudja elérni őket, annak megvan számláva lapjai. Ide tartozik  a tartalom kérdése is. A nagy és egyre csak növekvő képek (lásd blikk: 20% szöveg / 80% kép) receptje talán az egyik összetevője a sikernek. A másik abban a  20% szövegben keresendő, mivel ma a semmiről is lehet címlapot hozni.

MH vs. Para

"Újabb két publicista távozott a Magyar Hírlaptól. Para-Kovács Imre saját blogjában jelentette be, hogy kibékíthetetlen koncepcionális ellentét mutatkozott közte és Gazsó L. Ferenc főszerkesztő között, ezért december elsejétől távozik a közepet jobbról célzó napilaptól. Mint írja, "a liberális és baloldali újságírók kiszorítása után egy kényszeresen és tehetségtelenül középre fogalmazó valami jön létre, ami nem független lesz, hanem szagtalan és értelmetlen". Forrás: NOL

Persze van magyarázat a másik oldalról is, de a tény, hogy a 10000-es lélektani határ körül járó lappal kapcsolatban is az az örök érvényű, bár nem túl gerinces megoldás a helyes miszerint menekülni kell egy süllyedő hajóról. Megjegyzem ez esetben azonban nem a patkányok futnak elől...

Szólj hozzá!

Címkék: trendek magyar újság bulvár hírlap para-kovács imre újságírók

A bejegyzés trackback címe:

https://republic.blog.hu/api/trackback/id/tr1319595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.